looking for something?

Tuesday, April 12, 2011

teman owh teman


dulu aku slalu dengar orang cakap
"teman maser sng petik jari pon bley dapat,tapi teman mase ssh sangat ssh kiter nak carik"
dulu aku dgr amsok tinge kiri kuar tinge kanan jer
mls nak pk
.
.
.
TAPI
.
.
yer skang aku dah pon masok ker dunie pekerjaan
ha3!
dulu maser aku bnyak dihabeskan dengan my hubby!
di kire life aku mmg ngan b lar
24 hours!
.
.
tapi skng bile aku dah keje
aku disini datang tanpe seorang teman
dan x pnh tepk pon semue nie
b pon x tau aku mntak kerje kat sini
now aku sesorang
tanpa b yg always dgn aku mcm mase dulu
yg lap kan air mate aku maser aku sedeh
yang tenang kan aku mase aku x keruan
yg teman kan aku maser bosan*capture2 picca
dan tman maser aku tgah lapar dan kenyang*teman makan
juga teman ketawa aku
juga temn untuk bergadoh!
(-__________*)
.
.
juge tanpe teman*3144 yg terjerit2 dalam rumah
teman untuk bergadoh dan bergembira
teman untuk maen masak2
teman untuk tgk crite korea
teman untuk copy n paste asg*sometime biler mls (penyelamat)
teman untuk berkongsi fesyen n butik!*sangat seronok
teman yg memberi support untuk aku pg vacation!!!!
.
.
semuenyer dalam kenangan
.
.
now
.
.
baru aku sedar yang "word" tu sangat bermakne untuk hidop aku skang
.
.
yer
.
"teman maser ssh mmg ssh nak dicari"
dier mungkin bergelak ketawa bersama kiter
melengkapi setiap kehendak kita
tapi maser kiter betol2 tengah ssh
betol2 memerlukan bantuannya
betol2 memerlukan kata2 nasehatnya untuk pembangkit semangat diri yang sudah semakin putus aser dgn hidup yang semakin mencabar
betol2 memerlukan tangan nyer untuk bergantung
adakah dier sanggup menghulurkan tangan nyer
?
?
?
hurm kiter boley sedar maser kiter dalam keadaan terumbang ambing nanti
in da same time
kiter boley sedar
saper sebenarnyer kawan kiter dan siape sbnrnyer lawan kiter
.
.
apabila mereke terlebeh dahulu mengecapi kejayaan dan kehidupan yang sempurna 
adakah mereke sanggop untuk menghulur tangan menarik kiter samer2 keatas
memberi semangat untuk terus dan terus mncuba sbb tiada yg mustahil dlm dunie yg sementara nie
?
?
?
no!
mereka akan terus melangkah laju dan laju untuk menikmati kehidupan yg baru sahaja bermula
bg mereka tiada guna berkongsi kjayaan dgn kmu
dan tiada guna membantu kmu untuk berjaya!!!!!!
yes!itu lar tmn hanyer ketika senang!
teman yg sangt mudah untuk dicari!!!
.
.
. DENDAM.

2 comments:

  1. sabar k?xmahu sedih2 selalu.
    apa pun yang berlaku perlu hadapi dengan sabar & tabah.okey?


    *aku suka ayat-ayat t'akhir tu :)
    hehe

    ReplyDelete